ru-indochina.reismee.nl

Wanderlust...

Hoi trouwe volgers! :)


Mijn laatste reisverhaal speelde zich af in Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Maar ik ben inmiddels aangekomen in Laos!


We hebben even een paar dagen de tijd gehad om bij te komen van alle afstanden, en hebben dan ook niet heel veel gedaan. Er valt ook niet zo veel te beleven in hanoi, behalve dat het een gezellig en vooral drukke stad is.


Wel hebben we vooral de avonduren gebruikt om het nachtleven te verkennen. Onze favoriet?? The Backpackers Bar! Zoals de naam al doet vermoeden komen alle backpackers hier samen, en wat een geweldige mensen hebben we daar ontmoet! Van jongeren rond de 18 jaardie voor het eerst op reis zijn tot backpackers die eruitzien als Jezus en die totaal verdwaalt lijken te zijn, maar dit zijn wel de mensen met de mooiste verhalen.


Vietnam is streng, want om 23:30 uur moet iedereen eruit, en ontstaat er in de smalle straatjes als snel een opstopping van het meest gevarieerde uitgaanspubliek wat ik ooit gezien heb. Uiteraard zijn er wat mensen die wel een andere plek weten om naar toe te gaan, wat echter illigaal is en voornamelijk wordt bezit door 'maffia lui' maar ach, we zijn er nou toch en volgen de meute naar een underground party waar het dak er compleet afgaat. Helaas maakt de politie om 1:00uur een einde aan het feestje en maken we ons snel uit de voeten.


Met een lichte kater besluit ikzaterochtendsamen met nog 3 andere reisgenoten om het graf van Ho Chi Minh te bezoeken, een enorm Masoleum net buiten de stad waar de oud president van Vietnam ligt opgebaard. Over streng gesproken...geen fotos, geen korte broeken (het weer liet dit zowieso al niet toe want het regent en is nog steeds fris) geen gepraat met elkaar, en voor mij de meeste moeilijke , geen handen in je zakken. Maar indrukwekkend om te zien, dat dan weer wel.


In de middag vliegen we vervolgens naar Laos! Na een korte vlucht van50 minuten komen we aan het einde van de dag aan in Vientiane, Laos. Ondanks de klap in ons gezicht bij het verlaten van de luchthaven door een temperatuursverschil van 20 graden, zijn we blij met de temperaturen, en vervolgen we onze weg naar een hotel in het centrum.


Vientiane is de hoofdstad van Laos, maar 10 keer rustiger dan Vietnam. Geen scooters en getoeter om ons heen doet iedereen dan ook goed, en na een lekkere maaltijd besluiten we vroeg te gaan tukken. Zondag met een klein clubje alweer vroeg op om met de fiets de verschillende tempels te bezoeken. Wat een rustgevende stad, en dan nog een lekkere temperatuur ook!


Na een lekkere lunch vertrekken we voor een 4 uur durende bustrip naar de volgende plek in Laos, Vang Vieng. Deze plek, gelegen in de jungle en tussen de bergen staat vooral bekend om zijn activiteiten rond de rivier zoals kayaking en tubben (met een grote band aan een touw door de grotten heen) Ik ben dan ook net terug van een geweldige kayak en tube trip over de rivier en vindt Laos nu al een van de hoogtepunten van deze reis. De mensen zijn zo relaxed, vriendelijk, en hebben heeerlijk eten. Ook het LAO bier smaakt me goed!


Door zo intens te genieten van dit land, maar uberhaupt van de trip, kan niet uitblijven dat je de smaak te pakken krijgt en met een lichte knoop in me maag besef dat ik nog 'maar' 8 dagen over heb. Het feit dat ik single ben en de mogelijkheid heb om de wereld te ontdekken en door te reizen heeft me de afgelopen dagen flink aan het denken gezet. Zal ik de telefoon pakken en naar de zaak bellen, mag ik alsjeblieft nog een maand verlof.....of zal ik gewoon de laatste week het beste ervan makenen straks thuis devolgende trip gaan plannen. De bekende duivel en engel op me schouders hebben dan ook flink wat worden met elkaar gehad. Je moet je gevoel volgen, maarook realistisch blijven. Je kan dus stellen dat ik last heb van Wabnderlust: - Lust om te wereld te ontdekken -


En dan te bedenken dat ik in de eerste week moeite had om los te komen van wat zich thuis afspeelde en voor het eerst in me leven echt heimwee heb gehad!


Maarer staan nog een paar hele mooie dagen op de planning, waaronder morgen de lange weg naar Luang Prabang waar we naar eenolifanten verblijf gaan om ze te verzorgen en te wassen, en een bezoek te brengen aan de monniken. Daarna 2 dagen op een zogenoemde slowboat over de Mekong rivier midden in de jungle waar we wederom in een Homestay zullen overnachten, en dan door naar noord Thailand, om een middag mee te helpen in eenverblijf voor verwaarloosde tijgers.


Dit alles heeft me doenbeseffen dat ik in me handen mag klappen dat ik deze reis mag maken, en zulke mooie dingen mag doen, zien en beleven. Over 8 dagen dus gewoon lekker naar huis, enover een tijdje wellicht weer een volgende reis plannen.Maar eerst, eerst een lekker Lao biertje hier met uitzicht op de rivier en de bergen en nog even dik genieten van het mooie Laos.


Met 37 graden, en de zon op me bolletje zeg ik Prooooost! En tot de volgende, waarschijnelijk laatste blog.


Ciao!


Ru.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!