ru-indochina.reismee.nl

Bangkok en Cambodja

Welkom bij weer een nieuwe aflevering bij 'Ruben op reis haha!!

In het vliegtuig zat ik naast een aardige mevrouw die bijna hetzelfde rondje gaat maken als ik maar dan in tegengestelde richting en door af en toe gezellig te kletsen viel alle spanning van me af.

Na een lange en toch wel vermoeiende vlucht ben ik na 12 uur veilig aangekomen in Bangkok. Om iedereen maar even gerust te stellen, merk ik niets van de onrust die een paar km plaatsvind. Met een pittige jetlag op zak werd ik naar het hotel in China town gebracht en besloot ik me even op te frissen en een paar uurtjes te slapen. Daarna was ik fit genoeg om me even te laten onderdompelen in het Thaise leven wat zich met name op straat afspeelt.

De straat oversteken is hier trouwens een uitdaging! Ze rijden niet alleen aan de verkeerde kant van de weg (wat ik overigens niet wist) maar met honderden tuk tuks, scooters en busjes te gelijk. Zebraprad? Stoplichten? Onzin, gewoon langzaam beginnen met lopen en alles komt goed! Daarna terug in het hotel voor de meeting met de rest van de groep. En oooowh wat een mazzel heb ik, we zijn met 13 vrouwen en in totaal 3 mannen, lucky me! vooral Denemarken is goed vertegenwoordigd, gevolgd door 4 mensen uit Australië, 2 Duitsers en 3 Engelse. Al is me Engels niet slecht, met een jetlag en al die verschillende accenten is het even wennen.

Verder is zn beetje iedereen ook 'alleen' op reis dus dat breekt het ijs behoorlijk! Na de groepsmeeting hebben we wat gegeten met elkaar (jeeezus wat was dat pittig)

En hebben we nog even een rondje door de buurt gemaakt, om vervolgens vroeg te gaan slapen. Heb trouwens een mazzelt, eerste n8 alleen op de kamer met een waanzinnig uitzicht over stad!
Na een korte nacht zijn we inmiddels aangekomen in Cambodja, een tocht van zn 7 uur in een minibusje. Cambodja ademt een en al vriendelijkheid maar is aan de andere kant het armste land in zuid-oost Azie. Na aankomst hebben we ingecheckt in het hotel, en ik moet zeggen we zijn verrast door de kwaliteit!! Schoon netjes en prima bedden. Zoals ik al liet weten via facebook hebben we de rest van de dag meegedraait in een vrijwilligers project en hebben we Engelse les gegeven aan de kinderen. Wat een enorme ervaring, en wat waren ze dankbaar! Daarna kregen we een heerlijke en echte Cambodjaanse maaltijd voorgeschoteld met als voorgerecht krekels! Duurde even voor ik over de streep was maar het smaakte eigenlijk best goed.

Nu is het tijd om te gaan tukken, morgen om 4:30 gaan we naar de tempel Ankor Wat om de zon op te zien komen, schijnt erg indrukwekkend te zijn. Al met al vermaak ik me prima!

Tot de volgende Blog!!

Gr, Ru!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!